Позволено ли е изучаването на магия?

 



Позволено ли е изучаването на магия? 

 Ал-Хафиз Ибн Хаджер предава:

 „Айетът:

 “Ние сме само изпитание, тъй че не ставай неверник!” 

показва, че изучаването на магия е неверие.

( Фетх ал-бари)

Ибн Кудама предава:

 „Това, че ученето и преподаването на магия е забранено деяние, е безспорен въпрос сред учените, доколкото знаем. 

 Ханбелитите смятат, че човек става неверник, ако се научи да практикува магия, без значение дали вярва, че магията е позволено или забранено дело.

 Според ар-Рази: „Изследователите по въпросите за магията са съгласни, че знанието за магията не е срамно, нито незаконно, основавайки се на това, че търсенето на знание е почтен довод, а също и въз основа на общоприетото значение на айета:

 „Кажи:

 “Нима са равни онези, които знаят, и онези, които не знаят?“ 

(39:9) 

Освен това, ако магията не беше достъпна за изучаване, не би било възможно да я различим от истинските чудеса, а знанието за това, 

дали нещо е чудо или не, е задължително.

 Ето защо, придобиване на знание за магията е задължително и това, което е задължително не може да бъде незаконно или срамно.” 

 Според ал-Хафиз Ибн Кесир:

 „Има известни спорове относно твърдението на ар-Рази. 

Първо, ако ар-Рази е имал в предвид, че изучаването на магия не е срамно, логично е тогава опонентите на магията сред мутезилитите да отричат това становище. Обаче, ако е имал в предвид, че изучаването на магия не е срамно, според шериата, тогава изучаването на това как се прави магия е осъдено в следния айет:

 „И последваха онова, което сатаните разправяха против владението на Сулейман.

 И не бе Сулейман неверник, ала сатаните бяха учеха хората на магия…“ и като цяло в следните хадиси: „Който потърси помощта на ясновидец или чародей, става неверник в низпосланото на Мухаммед (с.а.с).”

(ал-Бухари)

 :Който връзва възел и духва в него, е направил магия.“

 Второ, как може изследователите на магията да са на мнение, че знанието за магията не е забранено, след като Коранът и хадисите ни предупреждават срещу изучаването й.

 Освен това, съгласие между някои изследователи изисква доказателство, което доказва, че водещите учени, или по-голямата част от тях, твърдят, че не е забранено да се изучава магия.

 Но къде са твърденията им? 

Нещо повече, включването на изучаването на магия в смисъла на „знание“ в следния айет: „Нима са равни онези, които знаят, и онези, които не знаят?“ 

(39:9)

 е спорно, защото този айет прославя учените, които изучават дисциплини от ислямската религия.

 Също така, мнението, че знанието за чудесата зависи от изучаването на магия е неправилно и слабо. Това е така, защото най-великолепното чудо, което се е случило на Мухаммед (с.а.) е низпославането на Корана.

 Следователно, познаването и изучаването на Корана като чудо не зависи от изучаването на магия. 

Друго доказателство е, че сподвижниците на Пророка (с.а.с), учените от предците, съвременните водещи ислямски учени и обикновените мюсюлмани знаят какво е чудо и го разграничават от други деяния без да знаят какво е магия, без да я изучават или преподават. Абу Хаян казва в Ал-бахр ал-мухит:

 „Магия, която прославя друг освен Аллах , като планети или шейтани, единодушно е прието, че е дело на неверие (куфр), и следователно, 

е забранено да се изучава или използва. 

Също така, магия, която възнамерява да убие,

 да раздели съпруг от съпругата му или двама приятели, е забранено да се изучава или използва.

 Дори магия, която има цели, различни от посочените по-горе, не трябва да се учи, нито да се използва. 

В заключение, шарлатанство, магии и други подобни не трябва да се изучават, защото те са част от лъжата, дори ако се използват като средство за забавление.”

Коментари

Популярни публикации от този блог

Какви стихове трябва да се четат от магьосничество. Дуа от повреда и зло око - как да използваме за премахване на магьосничество. Те трябва да бъдат спазвани.

Магията

ПЪТИЩАТА НА ШЕЙТАНА 8