Позволено ли е лечението на магия с магия?
Позволено ли е лечението на магия с магия? Ибн Кудама казва:
„Ако магията се лекува с четенето на айети от Корана или дуи, то в това няма нищо нередно.
А що се отнася до лечението на магия с магия, имам Ахмед никога не е обсъждал този въпрос.”
(Ал-Мугни)
Ал-Хафиз Ибн Хаджер предава:
„Според хадиса на Пророка (с.а.с):
„Ан-нушра е от делата на шейтана.”
(Имам Ахмед; Абу Дауд)
ан-нушра се отнася за целта, за която се използва.
Например, ако е предназначена за нещо добро, то е добро, но ако е предназначена за нещо лошо, то тогава е лошо.
Ан-нушра може да бъде два вида
(Фетх ал-бари)
и това, според ал-Хафиз Ибн Хаджер,
е правилното становище :
1) Позволена нушра – лекуване на магия
с айети от Корана или с позволени дуи.
2) Забранена нушра - лекуване на магия с магия, което предполага да се търси съдействието на шейтани, сприятеляване с тях или търсене на убежище при тях или угаждане на тях. Може би това е видът, споменат в хадиса: „Ан-нушра е от делата на шейтана.“
Нещо повече, как може този вид нушра да бъде позволен, след като Пророка (с.а.с) ни е предупредил в повече от един хадис, че ходенето при магьосници и гадатели и вярването на това, което те казват, означава неверие в низпосланото на Мухаммед (с.а.с). Според Ибн ал-Кайим ан-нушра е лекуване на омагьосан човек и бива два вида:
1) Лечение на магията с магия, което е от делата на шейтана.
Това се подкрепя и от мнението на
ал-Хасан ал-Басри, че чрез това лечение
и двамата – и лекуващият (ан-нешир),
и лекуваният (ал-мунтешир) - се сприятеляват с шейтана, изпълнявайки исканията му.
В отплата шейтанът разваля магията
2) Лечение на магията с рукйа
(търсене на закрила при Аллах от злото
и четене на молитви), което е позволено.
Коментари
Публикуване на коментар