ВИДОВЕ СИХР




 


Видове сихр според ар-Рази

(Тафсир ал Рази)

 Съществуват осем вида сихр.

 Първи вид 

 Сихрът на халдейците, които се кланяли на седемте планети, вярвайки, че тези планети управляват света и стоят зад силите на доброто и злото. 

Това били хората, при които бил изпратен пророка Ибрахим .

 Втори вид 

 Сихрът на хората, които имат фантазии и халюцинации.

 Ар-Рази e доказал как фантазията може да окаже влияние върху хората.

 Например човек може да ходи по стъблото на дърво, 

ако то е на земята, но няма да може, ако стъблото е близо до река или на подобно място. 

 Съветът на докторите към човек с кървене от носа да не гледа към червени предмети или към лудия човек да не гледа към ярки или въртящи се предмети е просто, 

защото човешката душа е била сътворена слаба и се подчинява на фантазии.

Трети вид 

 Търсене помощта на земните духове (джиновете), 

които са два вида:

 вярващи и неверници, като последните се наричат шейтани. Познавачите в тази област твърдят, че връзката с тези земни духове се постига чрез прости средства, като рукйа 

(четене върху хора или предмети), 

при която се използват думи на неверие и ширк, 

а също и чрез дим. 

Този вид сихр е познат като ал-ʿазаим, при който се прави заклинание срещу някого; 

или сихр ат-тесхир, при който се използва помощта на джиновете за извършването на сихр.

 Четвърти вид 

 Този вид включва правене на магия и измамване на очите. Основава се на това да се измами окото и да се погълне вниманието му само от обекта, който се наблюдава. 

Опитният магьосник може да изпълни номер, 

който да слиса зрителите и да улови погледите им, 

оставяйки ги да гледат даден обект;

 веднага след това той прави друг номер, който за тях е различен от това, което са очаквали;

 и по този начин те биват смаяни.

 Ако магьосникът мълчи или не говори неща, които разсейват зрителите, те ще бъдат наясно с всички номера, които той е възнамерявал да изпълни. 

 Пети вид

 Удивителни предмети като геометрично изработени произведения на изкуството. 

Например рицар, яздещ кон, държи рог в ръката си и сякаш постоянно духа в него. 

Този вид, включително и конструирането на часовников механизъм, не трябва да се считат за част от сихра, 

защото те се основават на положителни дела и ако човек разбира науката по-добре, той ще може да изобретява по-модерни машини. 

Тези неща са станали известни сега, след напредването на технологията, която е била движещата сила за изобретяването на редица удивителни предмети.

Шести вид 

Употребата на специфични лекарства в храна и мехлеми. 

Трябва да се има предвид, че ефектът от подобно лечение не се отрича, тъй като резултатът от хипнозата е ясен. 

 Седми вид Магьосникът твърди, че той знае най-великото име на Аллах  и че джиновете се подчиняват на заповедите му в много неща. 

Ако човекът, който слуша магьосника, е слабоумен и по-малко схватлив, тогава той би повярвал, че онова, което му казва магьосникът, е истина.

 Така слушателят бива привлечен към онова, което той смята за истина, и лесно може да бъде уплашен.

 Когато страхът се внуши на човека, сетивните му възприятия отслабват и магьосникът може да стори каквото си поиска. 

 Осми вид

 Злословенето по нечий адрес е от по-леките форми на сихр и широко разпространено сред хората.

(Тефсир Ибн Кесир)

 Според Ибн Кесир ар-Рази е включил няколко форми на този вид сихр, тъй като е лесно забележим, а сихрът по принцип е трудно забележим и със скрита причина.

(Тефсир Ибн Кесир )

 Видове сихр според ар-Рагиб Сихр има няколко значения, сред които са следните. 

 Сихр означава нещо умело и хитро. 

Да се направи сихр на малко дете означава то да бъде измамено и да бъде привлечено вниманието му. 

 Казва се, че някой прави сихр на друг, ако той привлече вниманието му.

 Това значение включва и онова, което поетите наричат сихр,привличащ погледа, защото той привлича вниманието на зрителя. 

Например лекарите може да кажат, че някой е с 

„привличаща погледа природа”. 

Друг пример за този сихр се намира в следния айет:

 „Ние сме омагьосани хора.”

 (15:15),

 което означава:

 „Ние сме отдалечени от знанието.” 

Трети пример за този сихр се намира в израза:

 „Някои красноречия са сихр.” 

 Сихр може да се отнася и до магически номера, 

като например тези, които се правят от магьосника, 

за да отклони вниманието на зрителя от действителната му работа, чрез бързи и ловки движения на ръцете. 

 Под сихр се разбира делото, извършвано от сахир (магьосник)

 с помощта на шейтани и с намерението да се приближи до тях. Това значение е посочено в айета:

 „…ала сатаните бяха неверници - учеха хората на магия…” (2:102) 

 Под сихр се разбира общуването на магьосник с планетите 

и докарването на духовете им, както те твърдят.

 Изследване и обяснение на видовете сихр В класификациите на сихра, направени от ар-Рази, ар-Рагиб и други учени,

 са включени и видове, които всъщност не са част от сихра, защото те са въз основа на буквалното значение на думата сихр, която означава „хитро дело със скрита причина”.

 В своите класификации на сихра те са включили и неща като удивителните изобретения, действията, извършвани чрез бързо движение на ръцете, злословенето и други подобни. 

 Тези видове ще бъдат изключени от нашето изследване, като основното внимание ще бъде насочено към истинския сихр – този, при който магьосник се осланя на джинове и шейтани. 

 Има и друг въпрос, който трябва да бъдат изяснен, по отношение на духовете на планетите, споменати от 

ар-Рази и ар-Рагиб.

 Истината, която знаем от Аллах , е, 

че планетите са сред Неговите творения и движенията им се направляват от Неговата повеля.

 Следователно те не притежават свободна воля или душа и не оказват никакво влияние върху създанията.

Някой може да каже, че е чувал магьосници да изричат имена, които те твърдят, 

че са имена на планети, или да използват кодиран език при общуването си с тези планети,

 и че сихрът става пред очите им. 

Но истината е, че появата на сихра не се дължи на влиянието на планетите, а на шейтаните, които са заблудили и изкушили магьосниците.

 Казано е, че когато неверниците общували със своите каменни идоли, духове им отговаряли с глас, който идвал от вътрешността на идолите,

 и те вярвали, че боговете им им отговаряли,

 въпреки че това не е така. 

Начините за заблуда са многобройни, така че нека Аллах  да ни предпази от злото на шейтаните измежду хората и джиновете.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Какви стихове трябва да се четат от магьосничество. Дуа от повреда и зло око - как да използваме за премахване на магьосничество. Те трябва да бъдат спазвани.

Магията

ПЪТИЩАТА НА ШЕЙТАНА 8