ангели в исляма
Ислямът споменава вярването в ангели - духовни същества, които обичат Бога и помагат да изпълняват Неговата воля на Земята - като един от основните си стълбове на вярата. Qur an казва, че Бог е направил повече ангели, отколкото човешки същества, тъй като групи ангели пазят всеки отделен човек сред милиардите хора на Земята:
За всеки човек има последователно ангели, преди и зад него, Те го пазят от заповедта на Аллах [Бог],
(Al Ra d 13:11).
Това са много ангели!
Разбирането как Бог е организирал създадените от него ангели, може да ви помогне да започнете да разбирате техните цели.
Основните религии на юдаизма, християнството и исляма са създали ангелски йерархии.
Ето sa вижте кой s кой сред мюсюлманските ангели:
Ислямската ангелска йерархия не е толкова подробна, колкото тези в юдаизма и християнството, а ислямските учени казват, че тъй като Qur an не описва директно подробна ангелска йерархия, така че общите организационни насоки са всички, които са необходими. Ислямските учени поставят архангелите, които Qur an споменава на върха, с други ангели, наречени от Qur an отдолу и диференцирани от видовете мисии, които Бог им дава да правят.
Архангелите
Архангелите са ангелите с най-висок ранг, които Бог е създал. Те управляват ежедневната работа на Вселената, докато понякога посещават хора, за да им предават послания от Бог.
Мюсюлманите смятат архангел Гавриил за най-важния от всички ангели, тъй като основателят на исляма, пророк Мохамед, казва, че Гавриил му се е явил да диктува целия Qur an. В Ал Бакара 2:97, Qur an заявява: „Кой е враг на Гавриил! Защото той сведе [откровението] към сърцето ти по Божията воля, потвърждение на онова, което беше преди, и напътствия и радостни вести за тези, които вярват. " В хадисите, сборник с традициите на ислямския пророк Мохамед, това Гавриил отново се явява на Мохамед и го запитва за принципите на исляма. Гавриил общува и с други пророци, казват мюсюлмани - включително с всички пророци, които мюсюлманите приемат като истински. Мюсюлманите вярват, че Гавриил е дал на пророк Авраам камък, известен като Черния камък на Кааба; Мюсюлманите, които пътуват на поклонения до Мека, Саудитска Арабия, целуват този камък.
Архангел Михаил е друг високопоставен ангел в ислямската ангелска йерархия. Мюсюлманите гледат на Михаил като на ангел на милостта и вярват, че Бог е възложил на Михаил да възнагради праведните хора за доброто, което правят по време на земния им живот. Бог също така обвинява Михаил в изпращането на дъжд, гръм и светкавици на Земята, според исляма. Qur an споменава Михаил, когато предупреждава в Ал-Бакара 2:98: Който е враг на Бога и неговите ангели и апостолите му, на Гавриил и Михаил - ето! Бог е враг на онези, които отхвърлят вярата.
Друг ангел от най-висок ранг в исляма е Архангел Рафаил. Хадисите назовават Рафаел (който на арабски се нарича Israfel или Israfil ) като ангел, който ще надуе рог, за да съобщи, че идва Съдният ден. В Qur an се казва в глава 69 (Al Haqqah), че първият удар с рога ще унищожи всичко, а в глава 36 (Я Син) казва, че хората, които са умрели, ще се върнат към живота при втория удар, Ислямската традиция гласи, че Рафаел е майстор на музиката, който пее възхвала на Бога на небето на повече от 1000 различни езика.
Неименуваните архангели, които са посочени в исляма като Хамалат ал-Арш и които носят престола на Бог, също са високо в ислямската ангелска йерархия. Qur an ги споменава в глава 40 (Ghafir), стих 7: Тези, които поддържат престола [на Бога] и онези около него пеят слава и хваление на своя Господ; вярвайте в него; и умолявам за прошка за онези, които вярват: Нашият Господи! Твоят обсег е над всички неща, в милост и знание. Прости тогава онези, които се обръщат в покаяние и следват пътя ти; и ги запазете от наказанието на пламтящия огън!
Ангелът на смъртта, който мюсюлманите вярват, че отделя душата на всеки човек от тялото или тялото му в момента на смъртта, завършва най-високопоставените ангели в исляма. Ислямската традиция гласи, че архангел Азраел е ангелът на смъртта, въпреки че в Qur an той е посочен от ролята си („Малак ал Маут“, което буквално означава „ангел на смъртта“), а не от името си : "Ангелът на смъртта, на когото е възложено да вземе душите ви, ще вземе душите ви; тогава ще бъдете върнати при вашия Господ." (Ас-Сайда 32:11).
Ангели от по-нисък клас
Ислямът групира ангелите под тези архангели заедно, като ги разграничава според различните задачи, които изпълняват по команда на God s. Някои от ангелите от по-нисък ранг включват:
Ангел Ридуван е отговорен за поддържането на Джана (рай или рай). Хадисите споменават Ридван като ангела, който пази рая. Qur an описва в глава 13 (a-Ra'd) стихове 23 и 24 как ангелите, които Ридван води в рая, ще приветстват вярващите, докато пристигнат: „Градините на вечното блаженство: те ще влязат там, както и праведните сред бащите си, съпрузите и потомството им; и ангелите ще влязат при тях от всяка порта [с поздрава]: "Мир за вас, че сте упорити в търпението! Сега колко отличен е последният дом!"
Ангел Малик ръководи 19 други ангели, които пазят Джаханам (ада) и наказват хората там. В глава 43 (Az-Zukhruf) стихове 74 до 77 от Qur an, Малик казва на хората в ада, че трябва да останат там: „Със сигурност неверниците ще бъдат в мъките на ада, за да пребъдат там завинаги. [ Мъченията няма да бъдат олекотени за тях и те ще бъдат потопени в унищожение с дълбоки съжаления, скърби и отчаяние в тях. Не ги сгрешихме, но те бяха неправданите. И те ще викат: „О Малик! Нека твоят Господ! свърши ни! ' Той ще каже: „Със сигурност ще пребъдеш вечно“. Наистина сме ви донесли истината, но повечето от вас имат омраза към истината. "
Два ангела, наречени Кираман Катибин (уважаеми рекордьори), обръщат внимание на всичко, което хората отминали пубертета мислят, казват и правят; а този, който седи на дясното рамо, записва своите добри избори, докато ангелът, който седи на лявото рамо, записва лошите им решения, казва Qur an в глава 50 (Qaf), стихове 17-18.
Ангели пазители, които се молят и помагат за защита на всяко човешко същество, също са сред ангелите от по-нисък ранг в ислямската ангелска йерархия.
Коментари
Публикуване на коментар